Sundsvalls Damfotbollsförening

MATCHER

Sundsvall DFF - Matcher

ANMÄLAN FOTBOLLSSKOLAN

Vill du börja i SDFFs fotbollsskola?

En riktigt rolig fotbollsdag!
2024-03-18 10:24

Lördagen den 6 april bjuds alla damfotbollsintresserade på en höjdar dag.

Vi kommer att få se två stycken försäsongsmatcher.

14.00 Piteå - Djurgården

17.00 SDFF - Umeå IK

Fri entre till båda matcherna

Välkomna!

Inställd match
2024-03-08 18:04

Lördagens match mot Bollstanäs är inställd

Årsmöte 11/3 -24
2024-02-06 10:44

Härmed inbjuds ni till Sundsvalls DFFs årsmöte.

Måndagen den 11 Mars klockan 18.00 på kansliet.

Svenska spels gräsroten har nu delat ut sina pengar.
2023-11-22 11:40
Ni har fått totalt: 13 648 kr
Grattis Sundsvalls DFF

Tänk gärna på att koppla er till SDFF när ni spelar på Svenska spel, man kan vara kopplad till tre olika föreningar. Då får vi en liten slant i slutet på året.

Urladdning
2023-11-12 17:02
Elittettan 2024! Tack Ni alla som gjorde det!

När det gällde som mest, att säsongens sista match skulle avgöra om vi spelade oss kvar i Elitettan eller ur densamma, då steg lagets kapten fram.

Urmoder, urstark och urjobbig att möta Amanda Hagelberg personifierade lagets insats under hela hösten.

Alla har gjort det många inte trodde var möjligt. Tillsammans har man knutit en jättenäve och tagit match efter match med mod, styrka och ödmjukhet inför situationen.

Det är med ett dunkande hjärta man följt dessa tjejer och unnar dem allt!

Vi har aldrig vunnit mot Jitex BK men idag var det en match som inte liknade någon annan.

Vem hade trott att vi skulle ha en ledning med 3-0, inte jag iallafall men otroligt lycklig över det. Hagelberg gör 1-0 och 2-0 efter hörnor. Molly får en fantastisk bra passning av Hannah som hon tar emot och med speed och styrka trycker sig in framför sin försvarare och distinkt avslutar i närmsta hörn, klass.

Många gör ett hårt jobb och det var en kamp. Lisen i målet gör återigen en stabil insats, hennes säsong är nästan omöjlig att göra i sån ung ålder och bara början på sin karriär.

Stort varmt tack alla som verkligen fortsatt trott på att detta skulle vända - Ni kunde, Ni gjorde, Ni tordes!

Ladda ner medlemsappen
Ladda ner ledarappen